Matkata saab praktiliselt iga autoga. Vaevalt, et keegi automatka tarbeks uut sõidukit soetama hakkab. Minnakse ikka sellega mis on või renditakse matkabuss.

Laias laastus võiks vaadelda kolme tüüpi sõidukeid:
1. Tavalised sõiduautod või mikrobussid.
2. Auto + haagissuvila.
3. Matkaautod.

Matkaauto ja haagissuvila pakub kindlasti mugavusi, sest nö. maja on kaasas. Kõikjal kuhu saate parkida, seal saate ka ööbida. Ööbima jäämiseks pole muud vaja kui lihtsalt auto seisma jätta. Teisalt on matkaautod ja suure haagissuvilaga autod aeglased ning kohmakad. Küttet kulub samuti praktiliselt poole rohkem. Sellist lahendust soovitaksin, siis kui on plaanis pikad peatused ühes kohas. Paljud Lääne-Euroopa turistid rendivad matkabussi või haagissuvila ja sõidavad sellega kuhugi autocampi ja peatuvad seal 2-3 nädalat. Esimene päev kulub tavaliselt laagri lahti pakkimisele. Paigaldatakse sateliittelevisiooni antenne, varikatuseid, aiakesi, lillepotte eluslilledega, terrasse, kiiktoole, grille ja mida kõike veel. Loomulikult ei pea kogu elamist kodust kaasa vedama ja sel juhul saab laagri üles märksa kiiremini. Ühest küljest teeb see elu väga mugavaks, teisalt on väga tülikas iga päev või ka paari päeva järel edasi liikuda. Enamasti on sel juhul kaasas ka paar rollerit või vähemalt jalgrattad millega ümbruskonna vaatamisväärsusi nautimas käia.
Haagissuvila puhul saab sellisteks käikudeks kasutada vedukautot ja haagissuvila teie asjadega, saab rahulikult autocampi jääda.

Kui on plaan tulla matkama tavalise sõiduautoga ja ööbimised on plaanitud telgis või kämpingumajakestes, siis tuleks silmas pidada mõningaid asju:

1. Mugavam on sõita kui auto mootor ei oleks mitte see kõige lahjem. mägitee Tuleks vaadata koorma ja võimsuse suhet. Liitrise mootoriga auto millega pereema poes piima järel käib, võib tühjalt ja madalatel käikudel päris hästi "hammustada". Kui laete sinna sisse kahe lapsega pere, ämma, koera ja kogu matkavarustuse pole selles võimalik ei hingata ega ka kiirendada. Pikema reisi puhul peaks mootori kubatuur olema vähemalt 1,4L. Loomulikult on tegelikult ikka olulisim näitaja võimsus.

2. Kere tüübi järgi vaadates oleks parim universaal või mahtuniversaal. Seejärel nö. laugsaba. Sellises autos on võimalik häda korral kasvõi ööbida, samuti mahutavad need rohkem ja varustust on parem paigutada. Sedaaniga on ka võimalik matkata kuid kaasa saab võtta vähem asju. Samuti ei saa enamasti ühte istet alla lasta ja suuremaid asju otsapidi salongi paigutada.

3. Hea kui autos on panipaiku. Istmete ja põrandaalused sahtlid, suured uksetaskud ning esiistmete vaheline suur laegas lisavad mugavust rohkem kui esimese hooga arvata oskate. Alati on sõidu ajal vaja midagi kätte saada. Olgu selleks väike snäkk, mobiili või DVD mängija laadija, joogipudel, medikamendid, kaardid, taskurätid jne. Käepäraste panipaikadega on elu oluliselt mugavam.

4. Eraldi alla lastavad ja välja võetavad tagumised istmed. Mida rohkem on võimalik eri variantides tagumisi istmeid alla lasta, ette-taha nihutada või välja võtta, seda parem. Väga hea lahendus mida mina olen kohanud on Renault Scenicul.

5. Lauad esiistmete seljatugedes. Üles tõstetavad või alla lastavad lauad annavad võimalusi tagaistujatele sõidu ajal süüa, kirjutada, DVD mängijat paigutada jms.

6. Konditsioneer või kliimaseade annavad mugavust juurde. Olen sõitnud ilma konditsioneerita kui õues on 42 kraadi varjus. See on täiesti tehtav, aga mitte just väga mugav. Kui konditsioneeri pole, tuleks suures kuumuses planeerida lõunaks kuhugi vee äärde pikem peatus. Samas rumal konditsioneeri kasutamine on suurim haigestumise põhjus automatkal.

7. Püsikiirusehoidja on väga mugav pikkadel sõidulõikudel. Seda kasutades väldid kogemata lubatust kiiremini sõitmist ja samas väldid ka kogemata liiga aeglaselt sõitmist. Kokkuvõttes jõuad kiiremini edasi, hoiad kütet kokku ja väsid ka ise vähem.

8. Bensiin või diisel. Sellel dilemmale võiks vastata nii: kelle ema, kellele tütar. Diiselmootoriga on kütusekulu väiksem ja enamus riikides on diisel odav kui bensiin. Diiselmootoriga autot on, aga kallim osta ja kallim remontida. Kes sõidab palju, võiks diisli peale mõelda kes sõidab vähe võiks kaaluda bensiinimootoriga autot. Ise olen diislite eelistaja, sest läbisõidud on suured.