Enne reisile minekut on soovitav oma auto lasta spetsialistil üle vaadata või teha seda ise. Vaatluse alla peaksid kindlasti käima:

  1. Kõikvõimalikud vedelikud. Kas nende tase on normis ega kusagilt ei tilgu (jahutussüsteem, mootori ja käigukasti õli, igasugu võimendite vedelikud, pidurivedelik jne.)
  2. Rehvide rõhk ja seisukord. Rõhud peaks vastama tehase normidele. Tuleks kontrollida ega mõni rehv tasapisi tühjemaks ei lähe. Rattad peaksid olema tasakaalustatud. Jälgige kas rehvid on kulunud ühtlaselt (kas kokkujooksud ja kaldenurgad on ratastel õiged).
  3. Piduriklotsid.
  4. Puksid ja liigendid.
  5. Kojamehed.
  6. Konditsioneer.
  7. Igasugu kolinad, raginad ja naginad. Kolin või ragin võib viidata, et midagi on katki. Vajadusel tuleks katkine asi parandada või vahetada. Samuti on igasugu autost tulevad kolinad matkal suht häirivad ja panevad teid muretsema.

Auto esmaabikomplekti võiksid kuuluda järgmised abivahendid:

  1. Kummiparanduse nöörid ja nende paigalduskomplekt. Selle komplekti abil on võimalik parandada „naela saanud“ kumm kohapeal, ei pea kasutama varuratast või otsima kummiparandust.
  2. Portatiivne kompressor. Pisike paarsada krooni maksev kompressor mida saab käitada sigaretisüütajast on väga tõhus abimees kui kumm on veidi tühjemaks vajunud või kui olete naelaaugu kumminööriga parandanud.
  3. Täpne kummirõhu manomeeter. Kuigi autokompressoritel ja bensiinijaamades olevatel kummipumpajatel on manomeetrid peal, ei ole nad sageli kuigi täpsed. Minu kogemuse järgi bensiinijaamade kompressorite manomeetrid valetavad vähemalt pooltel juhtudel. Samuti saate nii igal ajahetkel, kahtluse korral, kohe kummi rõhku kontrollida.
  4. Auto käivitusjuhtmed (krokodillid). Pikema laagrisoleku ajal võib juhtuda, et auto enam ei käivitu ja siis on hea kui juhtmed omal kaasas on. Samuti saab nii abistada ka teisi hätta sattunud automatkajaid.
  5. Näpitsad, lõiketangid, näpits-torutangid, naaskel.
  6. Mutrivõtmed, tellitav võti. Üldjuhul saab tellitava võtmega enamuse pisiremontidest tehtud. Samas on sageli vaja hoida poldi pead kinni kui mutrit keeratakse. Tavalise lehtvõtmega pääseb ka paremini kitsastesse kohtadesse. Seega soovitaksin kaasa võtta ka enamlevinud lehtvõtmed (8, 10, 12, 13, 17, 19).
  7. Kaablisidemed, lõdvikuklambrid, traat, veekindel teip. Nende abivahenditega on võimalik lappida kõike mis logiseb või on lahti tulnud.
  8. Tagavarapirnid ja -kaitsmed.
  9. Täismõõdus tagavararatas.
  10. Tugev puksiirköis.

Loomulikult on olemas igal maal autoteenindused. Abi võib saada ka talunike käest, sest oma traktorite ja põllutööriistade parandamiseks on neil elementaarsed asjad ikka olemas.